اطلاعیه مهم در خصوص دریافت و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضا
پیرو اطلاع رسانی های قبلی از طریق پیامک، کانال تلگرام و سایت سازمان در خصوص انفرادی و الکترونیکی شدن روند دریافت و پرداخت حق بیمه، موارد ذیل اعلام می گردد:
1- روند انفرادی شدن بیمه طبق ابلاغ شورای مرکزی و تفاهم با سازمان تامین اجتماعی طی بخشنامه 670/1 می باشد.
2- اعضایی که تاکنون نسبت به دریافت و پرداخت حق بیمه آذر ماه اقدام ننموده اند، قرارداد قبلی ملغی و نسبت به دریافت معرفی نامه از امورمالی سازمان و مراجعه به شعبه دو سازمان تامین اجتماعی جهت انعقاد قرارداد جدید اقدام نمایند.
3- قابل توجه می باشد که پس از انفرادی شدن مراحل دریافت و پرداخت حق بیمه ، قبض ماه اول از طریق شعبه دو تامین اجتماعی قابل تهیه می باشد و برای ماه های بعد ، خود عضو شخصا باید نسبت به ثبت نام در سایت samt.tamin.ir اقدام و قبوض ماه های بعد را به ترتیب ماه مربوطه از سایت تامین اجتماعی دریافت و جهت پرداخت در همان سایت و یا دستگاه های ATM و یا مراجعه به بانک اقدام نمایند.
راهنمای ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی و نحوه پرداخت
4- نکته بسیار مهم که فرصت دریافت برگ (قبض) هر ماه تا 25 ام ماه بعد می باشد و مهلت پرداخت تا پایان ماه بعد.
به طور مثال برای حق بیمه دی ماه :
مهلت دریافت قبض از سایت تا 25 بهمن ماه
مهلت پرداخت قبض در سایت یا بانکهای عامل تا 30 بهمن ماه
5- شایان ذکر است با توجه به تفاهم نامه شورای مرکزی با سازمان تامین اجتماعی، انجام کلیه مراحل دریافت و پرداخت قبوض حق بیمه بر عهده عضو می باشد و با توجه به انفرادی و الکترونیکی شدن آن ، هیچ مسئولیتی بر عهده سازمان نظام مهندسی و سازمان تامین اجتماعی نمی باشد .